13 marca 2017

placek z kaszy gryczanej (na kanapkę lub spód do pizzy)





SKŁADNIKI 

mąka gryczana 
sól pieprz 
cząber 
śmietana /jogurt naturalny
soda (szczypta)
dodatki .... kminek, siemię lniane, słonecznik, sezam 


PRZYGOTOWANIE 

Kiedyś gdy byłam dzieckiem moja babcia robiła tzw "pszaśniaki" czyli mąka pszenna wymieszana z kwaśnym mlekiem usmażona na gorącej blaszce.  Dziś przypomniał mi się ten czas gdy objadałam się takimi plackami i postanowiłam zmodyfikować go tak, byśmy mogły go zjeść. Chociaż smak mąki gryczanej zmienia kompletnie całe danie- wyszło dziś coś - co można wykożystać zamiast pieczywa na śniadanie, lub jako spód do pizzy!!! 

A wyszło tak: 

Do miseczki wsypałam ok 3 łyżek mąki gryczanej. Dodałam sól, szczyptę sody (ale pewnie wyszłoby też bez) pieprz, cząber, i wsypałam po garstce dodatków ... (foto)





... i 2 łyżki śmietany i wymieszałam. Powinna wyjść taka ... masa papowata dość gęsta ale klejąca ponieważ mąka gryczana średnio chłonie ale chciałam żeby ciasto nie wyszło twarde. Opruszając ciasto z zewnątrz starałam się uformować w dłoniach placek który przełożyłam na większą patelnię i na niej (na oleju kokosowym) uformowałam większy format placka.  Na wolnym ogniu usmażyłam go. 
Wyszedł fajny ciekawy smak. 
Fafnie można go zjeść na śniadanie, zabrać do pracy na II śniadanie lub użyć jako placka pod pizze :) kwestia pomysłu i kreatywności :))) 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz