14 marca 2017

hummus - wersja najprostsza



To jest najprostsza wersja hummusu jaką znam :) Najlepsza na pierwsze początki kombinowania ze smakami tej pasty 

SKŁADNIKI 
ciecierzyca 
woda 
sól 
czosnek 
sok z limonki 
tahini ( u mnie był olej sezamowy i prażony sezam) 



PRZYGOTOWANIE 

  Ja wsypałam niecałą szklankę surowej ciecierzycy zalaną wodą na noc. Na drugi dzień odsączyłam wodę i ugotowałam ciecierzycę. Do malaksera wrzucamy ugotowaną ciecierzycę dodajemy troszkę wody i miksujemy. Garść sezamu prażymy na patelni. W między czasie dodajemy resztę składników i miksujemy. Proporcje ustalamy sami wg swojego upodobania i smaku. 
Do prawdziwego hummusu powinien być dodany sos tahini i kumin - niestety nie miałam tym razem więc wersja staje się prostsza od prostszej :) Aczkolwiek i tak pyszna :) 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz