20 lutego 2014

panisse - frytki z ciecierzycy


ze specjalną dedykacją dla DOMINIKI ;)



SKŁADNIKI 

130g mąki z ciecierzycy 
300ml wody 
1 łyżeczka soli 
pieprz 
łyżka oliwy 

1 pomidor
1 ząbek czosnku 


PRZYGOTOWANIE 

Wodę wlać do garnka, dodać łyżkę oliwy oraz sól i pieprz. Mocno podgrzewamy i dodajemy mąkę stopniowo energicznie mieszając tak żeby nie powstawały grudki. No mi powstały więc użyłam blendera :) 



Gotujemy jeszcze przez 10 min. Blaszkę posmarować oliwą i ciasto wyłożyć żeby było płaskie.

I tak odstawiamy na kilka godzin żeby zastygło i zgęstło. 



Gdy już będzie gotowe- kroimy je w paseczki i obsmażamy. 

Podajemy na gorąco żeby były chrupiące. 

Ja jeszcze użyłam sosu pomidorowego tj . Sparzyłam pomidor. Zblenderowałam go z ząbkiem czosnku i troszeczkę posoliłam. Po ostatniej porcji "frytek" na patelnię bez oleju wrzuciłam zblenderowany pomidor i podsmażyłam ok 1 min . 

PYCHA! 

ALE -  uwaga bo danie chociaż z niskim IG -ale jest smażone.


7 komentarzy: