24 maja 2014

SERNIK na kruchym cieście z świeżymi truskawkami

Bardzo prosty sernik z truskawkami 


SKŁADNIKI 

ciasto:
200g mąki orkiszowej
1/2 kostka margaryny
2 żółtka 
1-2 łyżki ksylitolu 
1/2 łyżeczki soli 

---------------
- olejek cytrynowy 
- serek naturalny 
- 2 żółtka 
- 4 białka 
2 łyżki ksylitolu- można dodać więcej 

truskawki 


PRZYGOTOWANIE 

Robimy ciasto. Mieszamy mąkę - dodajemy ksylitol, sól, margarynę, żółtka i wyrabiamy ciasto. Dzielimy je na 2 części. Większą wałkujemy i wykładamy formę a mniejszą odstawiamy do lodówki. 


Wkładamy to do rozgrzanego piekarnika i pieczemy. Ja piekłam "na oko" ok 30min w 200-220 stopniach. 
Aż ciasto zbrązowieje i zacznie pachnieć :) 

W tym czasie robimy ser ...

Ja użyłam takiego serka małe opakowanie. Dodajemy do niego troszeczę ksylitolu i żółtka i miksujemy. 
W innej miseczce dajemy białka i trochę ksylitolu i ubijamy je na sztywną pianę. Póżniej dodajemy ją do sera i mieszamy delikatnie. Gdy ciasto kruche będzie upieczone- wylewamy masę serową i wkładamy znowu do piekarnika.

pieczemy....

Ja co jakiś czas otwierałam piekarnik żeby ser złapał trochę powietrza żeby nie popękał. 

Piekłam też "na oko"... ser podnosi się i zaczyna rumienić. No surowy na pewno nie wyjdzie... :) 

 po 10-15 minutach mniej więcej wysuwam go troszeczkę z piekarnika i kruszę resztę ciasta z lodówki ... na górę i piekę dalej

Gdy już sernik się zarumieni zbrązowieje nieco... kruszonka się upiecze- wyciągam go i układam na górę świeże truskawki ....



i stygnie.... boski......... :D 



7 komentarzy:

  1. Ale pysznie wygląda ;> mmmm ;]

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojoj, to żeś zawiodła na pokuszenie. A jakiej mąki można by tu jeszcze użyć zamiast orkiszowej?

    OdpowiedzUsuń
  3. a nie wiem... trzeba pokombinować... ja lubię orkiszową ... można spróbować na gryczanej czy z ciecierzycy...

    OdpowiedzUsuń
  4. Robię właśnie drugi raz to ciasto i rewelacja (tylko z borówkami bo nie miałam truskawek). Szybkie i pyszne.... Mniam.. POLECAM!!! Aga jesteś WIELKA!! ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. A mi nie wyszedł:( ciasto na spodzie mi sie spiekło, 30 min to zdecydowanie za długo. I trochę nie wiem jak posypać ta reszta ciasta z lodówki. Jak tylko wyjęłam sernik z piekarnika to oczywiście od razu mi opadł. I jeszcze pytanie - piecze Pani na termoobiegu czy góra dół? Ale się nie poddaje, spróbuje jeszcze raz, bo wyglada smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. On nie jest wysoki. Mi tez opada. (Dawno juz go robiłam) No może nie na placek ale opada. On przypomina tartę. A ciasto zawsze ścieram na tarce na grubych oczkach jak ser :) fajnie sie układa i piecze.
    PS. Co piekarnik to inna filozofia ;) trzeba swój wyczuć. Tego typu ciasta jak robie to układam spod w blaszce albo wałek albo tarka. Podpiekam. Wyciągam daję sernik lub jabłka zależy od rodzaju ciasta ścieram resztę ciasta z lodówki na tarce i pieke dalej. Życzę powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń