24 maja 2014

pierogi z truskawkami




SKŁADNIKI 

200g mąki orkiszowej 
100g mąki z ciecierzycy 
woda 
sól 
truskawki 

(jogurt naturalny)

PRZYGOTOWANIE 

Wyrabiamy ciasto. Mąki przesiewamy razem żeby się wymieszały. Dolewamy wodę "na oko" i wyrabiamy ciasto. 


Gdy ciasto będzie wyrobione- rozwałkujemy placek i (ja) za pomocą szklanki odciskam szklanką równiutkie kółeczka. 


Robimy pierożki :))) moje były małe i cienkie. Zrobiłam 6 grubszych i ciasto wydawało się ciężkie. Cienkie są smaczniejsze ale trodniejsze do zrobienia :) 



Gotujemy. Podawać z np jogurtem naturalnym + świeże truskawki 




Z 300g mąk wyszło ok 35-40 pierożków 


3 komentarze:

  1. Jeszcze nigdy nie robiłam pierogów, ale jak zobaczyłam te pierogi to w końcu chyba je zrobię.

    OdpowiedzUsuń
  2. pierwsze podejscie do pierogow: kazdy niesklejony z wielkim rozmachem lądował na scianie, szlag mnie trafial jak sprzątałam potem, truskawka niezle sie rozbryzguje :D, zarzuciłam pomysł na pierogi :D

    OdpowiedzUsuń
  3. hahaha :) troche cierpliwości i wprawy... ja też miałam podobne początki ;)

    OdpowiedzUsuń