19 marca 2014

muffinki z mąki gryczanej (bezglutenowe)

Nie wiem czemu - ale dopada mnie ostatnio kucharzenie "małego conieco" :)
Miałam ochotę na nuffinki - i są! Szybko i łatwo - typu- wrzuć wymieszaj i wstaw do piekarnika i za 15 min gotowe.





SKŁADNIKI 

350g mąki gryczanej 
360ml mleka 
1 łyżka (słodzika)jakiegoś- ksylitol czy inne
(ja dałam fruktozę ponieważ od pół roku nie mogę skończyć małego opakowania które kupiłam... )
1/2 łyżeczka soli 
2 łyżeczki proszku do pieczenia 
3 łyżeczki kakao (lepszy byłby karob) 
100ml oleju- (niecałe pół szkanki- nawet mniej) 
kilka kawałeczków pokruszonej czekolady gorzkiej (min 70% kakao)
garść suszonych śliwek 

PRZYGOTOWANIE 

Do miseczki wrzucamy wszystko. Mąkę, słodzik, sól itd. Śliwki drobniutko kroimy. Wszystko mieszamy i wlewamy do formy lub do pojemniczków lub foremek. Czekoladę wbijamy w muffinki i wstawiamy do piekarnika. 

 Pieczemy ok 15-20 min w 180 stopniach z termoobiegiem 

Bardzo fajne do kawki czy herbatki :) 



22 komentarze:

  1. Super muffiny! Zabieram się za robienie:) Dam znać jak wyszły! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy dla dziecka mogę wrzucić inny owoc np truskawki mrożona?

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy dla dziecka mogę wrzucić inny owoc np truskawki mrożona?

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszce jdno pytanie czy zamiast mąki gryczanej mogę dać orkiszową labo z pełnego przemiału typ1850?

    OdpowiedzUsuń
  5. Warto spróbować. Ja robiłam na podstawie przepisu z maki pszennej wiec pewnie orkiszowa będzie ok. Gryczana mniej chłonie orkiszowa jest lepsza bardziej Związuje ciasto.

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy mogę użyć oleju ryżowego? Za pierwszym razem wyszły mi suche, czy powinnam dodać więcej oleju lub mleka czy wypieki z mąki gryczanej mają to do siebie że są bardziej suche niż ze zwykłej mąki?

    OdpowiedzUsuń
  7. mam pytanie cy zamiast mleka zwyklego mozna dać kokosowe>??????

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie próbowałam ale zachęcam do eksperymentowania :) zawsze cos wyjdzie ciekawego. Mufinki robiłam wieki temu ... może pora zmodyfikować przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zachęcona tym wpisem i przepisem - zrobiłam muffinki.... dla mnie niestety bez rewelacji, wymieniłam mleko zwykłe na kokosowe - niby wyszły ale robiłam już smaczniejsze ;) na pewno 1 łyżka cukru/słodzika itp to za mało, chyba, że się lubi takie nie-słodkie słodycze ;) pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wpis ma na celu podanie pomysłu - każda z nas dostosuje go dla siebie 😊 mąka czy doza słodkości. Grunt żeby nie było rutyny 😊 pozdrawiam

      Usuń
    2. A! Poproszę o przepis na muffinki + zdjęcia - nie ważne czy były lepsze (kwestia gustu) z pewnością znajdzie się ktoś kto chętnie skozysta i wypróbuje :) wstawimy :)

      Usuń
  10. Własnie sie dowiedzialam, ze jestem IO i załamka... Ciezko mi sie pozbierac. Jem bo musze, ciągle mysle o jedzeniu, ale nie tym ktore moge :(
    Popatrzylam na Twoje przepisy i pojawiło sie swiatło w tunelu...
    Co prawda na razie rozpisana mam diete na 1500 kalorii wiec pewnie na razie moge zapomniec o muffinach czy ciastach ale bede walczyc, by niedługo móc to jesc.
    Powiedz, ze mozna dac rade, że da sie tak zyc... ! :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Da się! Wszytsko się da! Z perspektywy czasu patrzę na zdjęcia (dań tutaj) i moje początki - to śmiało stwierdzam że pomino zdrowszego trybu nadal porcje były ogromne 😉 z biegiem czasu wsztsko się przestawi - wystarczy tylko się przestawić 😊 życzę wytrwałości 😊

      Usuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Upieczone z masą makowa pozostała po makowcu. Dodałam olejku migdałowego i środy a odjelam śliwki. Super.

      Usuń
    2. Wow! Poproszę o foto i przepis! Wstawię!

      Usuń
  12. Ile babeczek wychodzi z tego przepisu? :)

    OdpowiedzUsuń
  13. jeśli chciciałabym dodać banany, wtedy bez cukru/ słodzika to czy mocno zmieni się IG? Czy wtedy należy coś zmodyfikować w przepisie?

    OdpowiedzUsuń