6 marca 2014

dietetyczny sernik z truskawkami




SKŁADNIKI 

400g serka naturalnego 
3 jajka 
3 łyżki ksylitolu 
kilka kropel olejku waniliowego 
 truskawki

PRZYGOTOWANIE 


Do  miseczki dodajemy twaróg naturalny i 3 żółtka i 2 łyżki ksylitolu kilka kropel olejku waniliowego i mieszamy żeby była gładka masa. A osobno ubijamy pianę z białek. 




Formę smarujemy tłuszczem (Ja użyłam masła)
 i posypujemy mąką migdałową.



Białka łączymy delikatnie z twarogiem i wylewamy do formy. Wstawiamy do piekarnika i pieczemy w 180 stopniach aż wierzch sie zarumieni. 

W tym czasie truskawki i 1łyżka ksylitolu miksujemy blenderem i odstawiamy do lodówki.  
Ja łączyłam je z żelatyną w listkach - jednak to moja pierwsza styczność z żelatyną w listkach - źle obliczyłam i nie stężało tak jak należy :/  i jest sos truskawkowy :) 

Gdy sernik ostygł wylałam na wierzch truskawki z żelatyną ale efekt na zdjęciu :) Ale pomimo tego - zapach jest niesamowity! Naprawdę puszysty i delikatny :) wspaniały :) 




8 komentarzy:

  1. wygląda super :) ja w tym tyg też zrobiłam sernik ale z serka homogenizowanego więc dałam do niego mąki kokosowej by nie był tak wodnisty i wyszedł super, tyle że dałam za dużo stewi i jak dla mnie za słodki. odzwyczaiłam się od słodkiego ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja robiłam bez mąki bo chciałam użyć jak najmniej składników do niego. Pewnie bardziej "bogate" wersje są smaczne :) ale ta też uwierzcie mi jest super! Nawet moje anemiczne i mega wybredne dziecko mlaskało jak go jadło - i nie zorientowało się nawet że są truskawki- a truskawek nie jada :)
    Jest bardzo delikatne i puszyste. Super!

    OdpowiedzUsuń
  3. a jak długo piec? 180 stopni ale z termoobiegiem? Ciasto wygląda przepysznie ale serniki nie specjalnie mi wychodza. Powiedz prosze jak długo i czy termoobieg. Z góry dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  4. w 180 stopniach może być z termoobiegiem z pół godzinki- ja piekę na oko- jak urośnie i wierzch się zarumieni- to juz jest gotowe:) mąki nie ma więc surowe nie będzie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. jakiego serka użyłaś? bo na zdjęciu wygląda na homogenizowany...?

    OdpowiedzUsuń
  6. też zadam pytanie odnośnie serka - jaki to ser, nie wiedziałabym co kupić w sklepie...

    OdpowiedzUsuń
  7. To jest twaróg naturalny taki w małych wiadereczkach. Takie małe 400 gramowe do sernika np. Nie pamiętam gdzie kupowałam ... w biedronce...lidlu...? tu lub tu.

    OdpowiedzUsuń
  8. ja zrobiłam, podczas pieczenia ciasto pieknie wyrosło natomiast pozniej calkowicie opadlo! mialo 1 cm wysokosci! katastrofa! pieklam w ermoobiegu w 180 stopniach i po upieczeniu nie otwieralam odrazu piekarnika przez co ciasto tymbardziej nie powinno opasc a jednak... t r a g e d i a

    OdpowiedzUsuń