28 lutego 2014

pizza z mąki z ciecierzycy




SKŁADNIKI 

ciasto :
160g mąki z ciecierzycy 
łyżka oliwy 
sól 
woda i 10g drożdży 



dodatki :
dowolnie wg uznania u mnie były: 
pieczarki, salsa pomidorowa, malutka kosteczka sera żółtego ok 60g i 100g mozarelli 
kilka plasterków szynki, cebula


PRZYGOTOWANIE 
Jako że to mój pierwszy wypiek pizzy na mące z ciecierzycy, postanowiłam specjalnie nie kombinować żeby na następny raz odważniej piec :) Dlatego: troszkę letniej wody i drożdże wymieszałam i dodałam łyżeczkę cukru żeby drożdze ruszyły. Wiem że nie można - ale nie wiem czy takie ciasto urośnie więc wolałam nie kombinować. Mąkę przesiałam do miski dodałam oliwę i wodę z drożdżami oraz trochę soli. 
Wyrobiłam ciasto i odstawiłam w ciepłe miejsce. Myślałam że nie urośnie... UROSŁO :) 

Konsystencja jest nieco inna niż przy mące pszennej więc rozwałkowałam je już na blaszce. (sknera jestem więc do podsypywania użyłam mąki owsianej) 


Cebulkę podsmażyć. Pomidory zblenderować lub użyć jak ja - gotowej salsy. Wylać salsę na ciasto, przyprawić wg uznania (u mnie sól pieprz) i układamy swoje dodatki 

u mnie podsmażona cebulka, pokrojone pieczarki, kilka plasterków szynki, mozarella i żółty ser.  

Wkładamy do rozgrzanego piekarnika na ok 15 min 220 stopni żeby ciasto się zarumieniło. 



7 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Ja robiłam bez cukru,urosło i wyszło.

      Usuń
  2. jasne. cukier tylko pomaga drożdżom ruszyć ale bez też będzie ok

    OdpowiedzUsuń
  3. Zawsze myślałam, że bez cukru nie rośnie ciasto, dopiero kiedy dorwałam rewelacyjny przepis na chleb pszenny na drożdżach bez cukru zrozumiałam, że byłam w błędzie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ile wody trzeba dodać do ciasta?

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie pamietam. Troszkę (ćwierć szklanki) wody na dno naczynia zeby rozpuścić drożdże a pózniej przy wyrabianiu ciasta ja zawsze daje na oko -tak zeby ciasto nie było kruche suche ani papowate... proporcje zawsze różnie dobieram metodą prób i błędów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuje za odpowiedź :) Chętnie wypróbuje ten przepis. Pizza wygląda pysznie

      Usuń