2 lutego 2014

kalafior curry z kurczakiem na mleku kokosowym



SKŁADNIKI 

- filet z kurczaka pojedynczy
- ząbek czosnkiu
- przyprawy - po 1/3 łyżeczki: ostrej papryki i kardamonu, po1/2 łyżeczki imbiru 1łyżeczka kurkumy i szczypta cunamonu
- kalafior (300g) ja dałam "na oko"
- łyżka masła lub oleju kokosowego (ja dałam masło)
- 1 puszka mleka kokosowego (400g)
- 1 łyżeczka cukru JA NIE DAŁAM
- 100g białego ryżu -JA DAŁAM BRĄZOWY 2 łyżki ugotowanego
- bazylia
- limonka
- posiekana papryczka chili 
PRZYGOTOWANIE 
Piers z kurczaka oczyscic i pokroic w kostkę. Włożyć do miseczki doprawić solą wymieszać z imbirem czosnkiem i ogólnie z mieszanką przypraw i odstawic na 2-3h ale można też robić odrazu na bierząco
- różyczki kalafiora opłukać i pokroić na mniejsze części
Ugotować ryż
- Na patelki lub w woku rozgrzać olej kokosowy lub masło i podsmażtć mięso ok 2 min od czasu do czasu zamieszać.( Nie musi być dokładnie póżniej jeszcze się dogotuje)
Wyjać mięso na talerz i wpać do patelni mleko kokosowe dodac kalafior przyprawić solą i cukrem (JA BEZ CUKRU) i gotować ok 12 min żeby kalafior był al dente.
- dodac kurczaka, zmniejszyc ogień do min i [podgrzewac 1 min Na koniec doprawić sokiem z linonki posypać bazylią i papryczką chili.
Podawać z ryżem

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz